איך להימנע מעבירות מס בתחום ניכיון צ'קים?

דף הבית » המגזין » איך להימנע מעבירות מס בתחום ניכיון צ'קים?
עבירות מס בניכיון צ'קים

עסקים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים על בסיס שוטף עם קשיי תזרים מזומנים וללא כסף נזיל עמו הם יכולים לשלם על הסחורה שהוזמנה או להרחיב את הפעילות העסקית שלהם.
תזרים מזומנים הוא הדלק של העסק ובלעדיו – אי אפשר להתניע או "לנשום" ולספק חמצן לעסק. הבעיה היא שיש לקוחות שמשלמים בצ'קים דחויים ובדרך זו עסקים עשויים למצוא את עצמם במצוקת תזרים עד שמגיע מועד הפירעון (ולעיתים כבר מאוחר מדי).

איך הופכים צ'ק דחוי למזומן?

הבשורות המעודדות הן שניתן להפוך את הצ'ק הדחוי למזומן במיידי הודות לשירותים של חברות המתעסקות בניכיון צ'קים.
הכוונה היא לחברות שמלקטות מכם את הצ'קים הדחויים ובעבורם נותנות לכם כסף במזומן ללא דחייה, כך שניתן להשתמש בו לצורך תשלום על הוצאות או כל פעילות עסקית אחרת.
חברות אלה מעניקות לרוב שירותים שקשורים לניכיון של צ'קים דחויים אך גם צ'קים מסחריים, צ'קים חוזרים ואפילו צ'קים פרטיים למוטב בלבד.
התהליך הוא פשוט יחסית וכל שצריך זה לפנות לחברה המציעה שירותי ניכיון צ'קים ולבחון כיצד ניתן להמיר את הצ'ק לכסף מזומן ותוך כמה זמן הכסף יעבור אליכם וכיצד.

מה קורה בניכיון צ'קים בהיבט המיסוי?

חשוב מאוד להימנע מעבירות מס בתחום ניכיון הצ'קים כדי לא חלילה לעבור על החוק. כך למשל, יש לפנות אך ורק לחברה הפועלת ברישיון משרד האוצר על מנת להימנע מהתקשרות עם גורמים מפוקפקים וכן לחברה אמינה, מומלצת ומובילה בתחום שמבצעת בדיקה קפדנית של הצ'קים ועומדת בהתחייבויותיה במתן הכסף. כמו כן, בדקו מהם התנאים להסבת צ'ק.

כיצד להימנע מעבירות מס בניכיון צ'קים בעקבות חוק המזומן?

יש לזכור שעבירות מס הן עבירה על החוק שיכולה להסתכם באישום פלילי כולל קנסות כבדים ואפילו ריצוי מאסר בפועל. נהוג לסווג לשני סוגים מרכזיים של עבירות מס: עבירות מס טכניות המתייחסות לטעות טכנית שקשורה לאי דיוקים אך בוצעה בתום לב ועבירת מס מהותית שמתארת השתמטות מכוונת מנטל ותשלום המס ולכן, הענישה עליה גם חמורה יותר.

על מנת להימנע מראש, כדאי להתייעץ עם עורך דין מיסים מוסמך ומומחה בתחום שיוכל לייעץ וללוות אתכם לאורך הדרך ובמסגרת התהליך. כך למשל, חשוב לדעת שהמזומן שמתקבל בהמרת הצ'ק הוא הכנסה לכל דבר ויש לדווח עליה ולשלם עליה את גובה המס הנדרש כולל דיווח בדוח החודשי ובדוח השנתי וכמובן, תשלום מיסים והפקת חשבונית מס קבלה על העסקה. יש להימנע מטעויות דיווח או חלילה לנקוב בסכום סותר מהסכום שהתקבל בעד הצ'ק המנוכה.
חשוב להכיר בנושא של ניכיון צ'קים גם את חוק המזומן שלמעשה העביר סדרת מגבלות על תשלומים במזומן בעסקאות בין יחידים לעסקים ובין עסקים וביניהם. לכן, יש להתייחס גם למגבלת התשלום עבור הצ'ק במזומן ולבדוק מהן ההשלכות של ביצוע המרה והחלפה מעין זו ולאילו סכומים היא מתייחסת.
כך למשל, על פי חוק המזומן, המרת צ'ק רלבנטית רק עם יש שם מסב על גבי הצ'ק, תעודת זהות וחתימה וחברות ניכיון צ'קים שינו את פעילותן בעקבות חוק המזומן בפירעון צ'קים כשבעבר לא הייתה חובה לפירעון צ'ק ללא שם ואילו כיום חברות לא יכולות לפרוע צ'ק שלא מצוין בו שם הנפרע.
עורך דין לענייני מסים יוכל לעדכן אתכם בכל המשמעויות של חוק המזומן ובחוקים שקשורים למס ועשויים לפגוש אתכם בתהליכי המרת צ'קים וניכיון צ'קים כך שתגבשו את צעדיכם ותפעלו נכון ועל פי חוק מבלי להסתבך עם מס הכנסה.

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת:

צריכים הלוואה או ניכיון שיקים?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת: