ניכיון צ'קים מסחריים – הופכים שיק דחוי למזומן בזמן קצר

הפער בין מועד אספקת מוצר או מתן שירות לבין מועד קבלת התמורה עבורו, מייצר במקרים רבים תזרים מזומנים בעייתי. ניכיון שיקים מסחריים הוא מענה אפקטיבי לבעיה, ובנוסף מדובר בפתרון מימון שעשוי להיות משתלם מאוד לכל עסק. כדי לנצל את היתרונות של האופציה הזו בדרך הטובה ביותר, חשוב לבחור נכון את החברה שדרכה מתבצע הניכוי. לאולסורס ניסיון של 10 שנים בתחום האשראי לעסקים, ובפרט יכולות גבוהות לנכות כל צ'ק דחוי במהירות וביעילות.

מהי העלות של ניכיון שיקים מסחריים?

העלות של שירות ניכיון שיקים לעסקים נקבעת בהתאם לסכום שאותו רוצים לקבל, כלומר גובה ההמחאה, וכן על סמך הפער בין מועד הפדיון שלה לבין מועד ביצוע הניכיון. גורמים נוספים שמשפיעים על המחיר הם הריבית במשק ומידת הסיכון.

באופן טבעי, ככל שהצ'ק שקיבל העסק מהלקוח הוא למועד מאוחר יותר, כך חברה לניכיון צ'קים תגבה סכום גבוה יותר תמורת המרתו לכסף מזומן. בכל מקרה, המחיר המבוקש הוא אחוז מסוים משווי הצ'ק, והיתרונות של הפיכת שיק דחוי לכסף מזומן באופן מיידי הופכים את יחס העלות-תועלת של השירות לכדאי במיוחד.

ניכיון צ'קים מסחריים

היתרונות של ניכיון צ'קים מסחריים

היתרון הראשון והבולט ביותר של ניכיון שיקים דחויים הוא האפשרות להשתמש באופן מיידי בכסף שכאמור כבר עבדתם עבורו והשקעתם משאבים נוספים (למשל בייצור המוצר שעבורו התקבלה ההמחאה). עסקים רבים מציעים תנאי אשראי נדיבים מאוד ללקוחות, וזאת בגלל התחרות העזה בתחומי פעילות רבים. שוטף +90 או פריסה ל-10-12 תשלומים ואף יותר הם מצבים נפוצים שמחייבים את בעל העסק להמתין זמן רב לכסף, שמן הסתם נחוץ לו – אלא אם כן הוא בוחר לנצל את אופציית הניכיון.

היתרון השני הוא החיסכון בעלויות המימון, שכן בזכות קבלת הכסף במהירות, העסק לא זקוק להלוואות יקרות. במקרים רבים, ההכנסות מהלקוחות מהוות משאב חיוני במיוחד לעסק – למשל כדי לרכוש חומרי גלם להמשך התפעול השוטף של העסק, ולפעמים גם כדי לממש הזדמנויות משתלמות, וישנן כמובן עוד הוצאות שאי אפשר לדחות. בהתאם, העובדה שהכסף ייכנס לחשבון הבנק תוך זמן קצר מאוד בעזרת פעולה של ניכיון שיקים וניתן יהיה להיעזר בו, חוסכת את הצורך לפנות לבנקים ולגופים חוץ בנקאיים בבקשה להלוואה.

יתרון שלישי של ניכיון צ'קים מסחריים הוא שאי הוודאות הכרוכה בקבלת שיקים מלקוחות מתפוגגת. אין כמעט בעל עסק שלא נאלץ להתמודד עם תופעת הצ'קים החוזרים – בכל שנה ישנם למעלה ממיליון שיקים שאין להם כיסוי, ובמקרה כזה יש צורך להשקיע זמן יקר בפניות ללקוח ובניסיונות לגבות את הכסף. ניכיון שיקים מסחריים מקנה לכם ראש שקט לגמרי, שכן מרגע שהושלמה העסקה וקיבלתם את המזומן, האחריות על ההמחאה היא כבר לא שלכם.

האם ניתן לנכות כל צ'ק שהוא?

כמעט.

לא ניתן לבצע ניכיון צ'קים מסחריים כשההמחאה ניתנה מחשבון שמוגדר על-ידי בנק ישראל כמוגבל. בהתאם, מומלץ בחום לכל בעלי העסקים לבדוק היטב כל צ'ק שניתן להם כדי לוודא שהוא לא ניתן מחשבונות מוגבלים ובכך לחסוך לעצמם הוצאות מיותרות, עוגמת נפש ונזקים כלכליים. בנוסף, ישנו תמיד כמובן שיקול הדעת של החברה המנכה. הניסיון העשיר של אולסורס, עם למעלה מ-10 שנות פעילות בענף, מבטיח מקסימום סיכוי להשלמת הפעולה, וכאמור במחירים משתלמים מאוד.

עוד היום הכסף אצלכם בחשבון!

המקצועיות של אנשי הצוות שלנו והמחויבות המוחלטת לכל לקוח מאפשרת השלמת ניכיון צ'קים מסחריים בכל סכום שהוא בפרקי זמן קצרים במיוחד. למעשה, במקרים רבים, כבר היום תוכלו לראות את הכסף בחשבון הבנק שלכם, וכאמור אפשר גם להמיר צ'ק שבמקור ניתן לפדות אותו רק בעוד מספר חודשים למזומן תוך שעה בלבד.

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת: