קנייה ומכירה של רכבים עם צ'קים – האם כדאי?

דף הבית » המגזין » קנייה ומכירה של רכבים עם צ'קים – האם כדאי?
קניית רכב בצ'ק

עסקאות שונות בתחום הרכב יכולות לעיתים להיות מורכבות, להתארך מהצפוי ואף להסתיים במפח נפש עבור שני הצדדים. הבעיות יכולות להגיע מכיוונים שונים כמו ממצבו של הרכב, מתקלה שמתגלה לאחר בדיקה, עקב חוסר הגעה להסכמה לגבי המחיר ועוד. אך חלק גדול מהסכנות הכרוכות בתהליך המכירה והקנייה של רכבים רבים, טמון בשלב התשלום. במאמר הבא נבחן האם מומלץ לעשות שימוש בצ'קים בעסקאות אלו ונבין כיצד ניתן לצמצם את הסיכונים סביב קנייה ומכירה של רכבים למינימום.

לנסוע לאט קנייה ומכירה של רכבים בצורה נכונה

ראשית חשוב לדעת שבמידה ואתם אנשים פרטיים המבקשים לקנות או למכור את רכבכם בפעם הראשונה, תהליך זה עלול לקחת זמן, להיתקל בבעיות בלתי צפויות ולחלוף על פני קשיים שונים עד לרגע השלמת העסקה. לכן, חשוב לגשת לעסקאות אלו בסבלנות ולערוך הכרה מוקדמת של התהליך הכוללת הבנה של השלבים החשובים, הנקודות אליהן יש לשים לב וממה עדיף להימנע.

שלב התשלום על הרכב הוא אמנם בדרך כלל השלב הסופי והאחרון שנועל את העסקה, אך גם אליו חשוב להגיע בערנות ומתוך הכרה של גורמי הסיכון הפוטנציאלים. על מנת לצמצם את הסיכויים לסיבוכים כאלה ואחרים, מומלץ תמיד לערוך מספר בדיקות חשובות עליהן נפרט בהמשך, בטרם משלמים על הרכב ומגיעים לנקודה ממנה לא ניתן יהיה לבצע פניית פרסה.

מהם השלבים החשובים בקניית רכב יד שניה?

על מנת להשלים את העסקה ולהתחדש ברכב שיענה על הצרכים שלכם, חשוב לערוך מספר בדיקות חשובות בטרם התשלום וסגירת העסקה, על מנת למנוע את הופעתן של בעיות שונות בהמשך הדרך.

בין השלבים החשובים בקניית רכבים:

  • המוכר – וודאו מיהו המוכר ממנו אתם קונים את הרכב, בדקו שתעודת הזהות שלו מתאימה לפרטים של בעלי הרכב ושהאדם ממנו אתם קונים לא מעורר אצלכם חדש כלשהו.
  • רישיון הרכב – בדקו את הרישיון של הרכב על מנת לוודא פרטים חשובים כמו מספר הבעלויות, שנת הייצור, נפח מנוע, דגם מדויק וכדומה.
  • מכון לבדיקת רכבים – מעבר לבדיקה השטחית אותה מבצעים בדרך כלל, חשוב לקחת את הרכב למכון לבדיקת רכבים מקצועי, אשר מתמחה בבדיקות מתקדמות ומותאמות ויכול לחסוך לכם כסף רב בגילוי מוקדם של בעיה, אשר הייתה יכולה לעלות לכם כסף רב בהמשך.
  • נסיעת מבחן – צאו עם האוטו לנסיעת מבחן קצרה על מנת להרגיש את הרכב ולבדוק האם הוא מתאים לכם בתחושה הראשונית.
  • בדיקת עבר ביטוחי – בדיקה זו יכולה לספק מידע חשוב אודות ההיסטוריה של הרכב, תאונות שעבר, ירידות ערך ועוד. מדובר בבדיקה קצרה אותה ניתן לבצע באופן מקוון.
  • מחירון וערך שוק – בדקו מהו מחיר המחירון של הרכב ומה ערכו בשוק, בטרם תסכמו על מחיר הקנייה.

קניית רכבים בצ'קים כדאי או לא?

זה לא סוד שקניית רכבים בצ'קים בישראל ובעולם כולו פחת בצורה משמעותית בשנים האחרונות. באופן טבעי, אחד הגורמים המרכזיים לירידה הזו מגיע כמובן מכיוון הפריצה הטכנולוגית והדיגיטלית אותה חווינו ועודנו חווים כיום. הטכנולוגיה, עשתה את דרכה כמעט לכל תחום בחיינו, אך אחד התחומים שאולי הושפעו ביותר הוא תחום התשלום שהפך דיגיטלי כמעט לחלוטין והמהפכה עוד בעיצומה.

אך האפשרויות לשלם באופן דיגיטלי, עם הטלפון או בעזרת כרטיס האשראי הישן והטוב, הן אינן הסיבות היחידות לפיחות בשימוש בצ'קים. סיבה נוספת לכך, נמצאת באחת התופעות הפחות נעימות בהן ניתן להיתקל – צ'קים חוזרים או ללא כיסוי. למעשה, הנתונים מצביעים על אחוזים גבוהים מבעבר בכל הקשור לחזרת שיקים ללא כיסוי בישראל. כדי להימנע מכך, תוכלו להשתמש בשירות ניכיון צ'קים וכמה שיותר מהר ברגע שאתם מקבלים תשלום בצ'ק פשוט לנכות אותו.

לכן, גם קניית רכבים בשקים היא תופעה שהולכת ופוחתת, שכן אנשים פרטיים כמו חברות רבות מעדיפות שלא לקבל תשלום בדרך זו וחלקם אף יסרבו לכך כתנאי להשלמת העסקה. בדרך כלל שאנו קונים או מוכרים רכב, אנחנו לא מכירים באופן אישי את האדם שעומד מהצד השני של העסקה ולכן אנחנו לא יכולים לאמוד על יושרו תוך לקיחת הסיכון המחושב כביכול, שאותו צ'ק לא יחזור לאחר שהרכב כבר יהיה ברשותו.

להיות חכמים בכביש

הביטוי הישן והטוב טוען שעדיף לנו להיות חכמים, מאשר צודקים. זה נכון כמובן לגבי נסיעה בכביש אך זה נכון גם לגבי מכירה וקנייה של רכבים. כיום, קיימות דרכים רבות לבדיקת הרכב, לאבחון יסודי שלו, לבדיקת ערך השוק ולתשלום בדרכים בטוחות ומיידיות כמו העברה בנקאית (העברת זהב), תשלום בכרטיס אשראי וכמובן, תשלום במזומן.

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת:

צריכים הלוואה או ניכיון שיקים?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת: