ניכיון צ'קים – יתרונות וחסרונות

דף הבית » המגזין » ניכיון צ'קים – יתרונות וחסרונות
ניכיון צ'קים

בעולם העסקים הדינמי כל החלטה חשובה. יזמים מחפשים כל הזמן אסטרטגיות כדי להישאר בקדמת הבמה, לשמור על חדשנות ועל רווחיות ולהתבלט בקרב המתחרים ועושים זאת הן באמצעות ייעול התפעול והן באמצעות מיטוב הרווחים. אחת מהאסטרטגיות האלה מועילה מאוד ליזמים ולבעלי עסקים ועוזרת להם לנהל את שגרת התפעול ביום־יום בלי להיפגע מההמתנה לפירעון הצ'קים של הלקוחות, והיא – ניכיון צ'קים. ניכיון צ'קים הוא  קבלת תשלום ממוסד פיננסי בנקאי או חוץ־בנקאי בתמורה לצ'קים עתידיים שהופקדו בעסק וממתינים לפירעון. אף על פי שפעולת הניכיון שומרת על תזרים המזומנים של העסק, יש לה לא רק יתרונות אלא גם חסרונות. מתלבטים אם להשתמש במוצר הפיננסי המיוחד הזה? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על ניכיון צ'קים.

יתרונות לניכיון צ'קים

  • הזרמת מזומנים לעסק – היתרון המובהק של ניכיון צ'קים הוא הזרמת מזומנים לעסק. המוסד הפיננסי שמקבל מהעסק את הצ'קים שטרם נפרעו, מזרים לעסק מזומנים תמורתם ועוזר לבעל העסק להניע את התפעול ולשמור על שגרת העבודה.
  • הימנעות מצ'קים חוזרים – צ'קים חוזרים פוגעים ביעילות של העסק ומסבכים את בעל העסק בטיפול משפטי ובהוצאות משפטיות. בהעברת הצ'קים למוסד הפיננסי בעל העסק מעביר גם את האחריות על צ'קים שעתידים לחזור ומשאיר את הטיפול בהם למחלקות המשפטיות המיומנות של המוסדות הפיננסיים.
  • יתרון בקרב המתחרים – העולם העסקי מאופיין בתחרותיות רבה, ובעלי עסקים צריכים להשקיע משאבים רבים בניהול התחרות הזאת ובשמירה על יתרון בקרב המתחרים. תזרים המזומנים שמתקבל בעסק בזכות ניכיון הצ'קים, עוזר לבעל העסק להשקיע בשיווק, בקשרי לקוחות ובגיוס לקוחות חדשים בלי לדאוג לפעילות השוטפת של העסק.
  • שמירה על דירוג האשראי – ניכיון צ'קים הוא אינטראקצייה פיננסית עם מוסד פיננסי שאינה פוגעת בדירוג האשראי של העסק. זאת דרך לקבל מזומנים ממוסד פיננסי בלי שהדבר יירשם באובליגו הבנקאי ויפגע בקבלת הלוואות לעסקים בערבות המדינה, ובלי לערער את היסטוריית האשראי של העסק. בעל העסק יכול להשתמש באינטראקצייה הזאת שוב ושוב וליהנות מהזרמת הון לעסק ובד בבד לשמור על היחסים הטובים עם המוסד הפיננסי. 

חסרונות בניכיון צ'קים

  • אות מצוקה ללקוחות – ניכיון צ'קים מעיד על חוסר יציבות פיננסית ושולח אות מצוקה ללקוחות. אין הרבה לקוחות שיקבלו בהבנה העברה של צ'קים 'למוטב בלבד' למוסד פיננסי וניכיונם. בעלי עסקים שרוצים לשמור על האמון של הלקוחות בהם, ינסו להימנע מניכיון צ'קים ככל האפשר.
  • עמלות גבוהות – כן, המוסדות הפיננסיים נוקבים מחיר גבוה בעבור פעולת הניכיון. המחיר הגבוה נגבה בעמלה היקרה ובריבית גבוהה, ואלה מתקזזים מהסכום הכולל של הצ'קים המנוכים. אף על פי שאתם מזרימים לעסק מזומנים שכל כך נחוצים לו, אתם מפסידים את הרווח הכולל של הצ'קים.

לנכות או לא לנכות?

ניכיון צ'קים הוא מוצר פיננסי מבוקש למדי, ויש לו יתרונות רבים אך גם חסרונות. בעלי עסקים נוהגים להשתמש בו מפעם לפעם על אף חסרונותיו כיוון שהוא מזרים לעסק מזומנים שנחוצים לתפעול היום־יומי ולקידום העסק. צריכים להזרים מזומנים לעסק ומתלבטים אם לנכות או לא לנכות? נסו לאזן בין הצורך במזומנים ובין שביעות הרצון של הלקוחות. תגמלו לקוחות על תשלום במזומן ובד ונסו לא לפתח תלות בניכיון צ'קים. בסופו של דבר אתם יכולים לרתום את הניכיון להנעת הצמיחה של העסק אך כדאי שתחשבו גם על הלקוחות, על הרגישות שלהם ועל האמון שהם נותנים בכם, ואל תשתמשו במוצר הפיננסי הזה יותר מפעם אחת בשנה.

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת:

צריכים הלוואה או ניכיון שיקים?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת: